وقت بیداری فرا رسیده است...

۲ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۴ ثبت شده است

شنبه, ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۹:۲۲ ب.ظ Admin
تئوری کرم‌چاله‌

تئوری کرم‌چاله‌


در سال ۱۹۳۵ فیزیکدانان آلبرت اینشتین و نیتن روزن با استفاده از نظریه‌ی نسبیت عام پیشنهاد وجود پلی را از میان فضا-زمان مطرح کردند، این مسیر به افتخار این دو دانشمند بزرگ پل اینشتین-روزن نامگذاری شد. طبق این نظریه پل اینشتین-روزن یا کرم‌چاله‌ دو قسمت مختلف از فضا-زمان را به یکدیگر متصل می‌سازد. به لحاظ تئوری با عبور از این میانبر می‌توان از نقطه‌ای در فضا-زمان به نقطه‌‌ای دیگر منتقل شد. کرم‌چاله شامل دو دهانه و یک گلو است که دهانه گرد بوده و گلو حالتی صاف و کشیده دارد اما ممکن است گلو نیز بپیچد و حتی مسیری را طولانی‌تر کند.

ادامه مطلب...
۲۶ ارديبهشت ۹۴ ، ۲۱:۲۲ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
Admin
دوشنبه, ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۹:۲۶ ب.ظ Admin
همه چیز در مورد موجودات فضایی

همه چیز در مورد موجودات فضایی

وقتی می پرسند که موجودات فرازمینی چه شکلی است، نماهای هالیوودی متفاوتی در ذهن شکل می گیرد، از مهاجمان خونخوار گرفته تا کوچولوهای دوست داشتنی چون ای.تی. اما در واقعیت، یک موجود غیرزمینی به چه شکل است؟

هیولاهای شاخک دار، انسان نماهای لاغر و رنگ پریده، موجودات نورانی و ... . وقتی این سوال مطرح می شود که بیگانگان فضایی چه شکلی هستند، ما آزادیم که تخیلات خود را به کار گیریم. علوم آینده در مورد آناتومی موجودات فرازمینی هنوز نخستین بخش از اطلاعات خود را کسب نکرده است و ما نمی دانیم هنگام رویارویی انسان و موجودات فضایی، با چه چهره هایی روبرو خواهیم شد.

با وجود در اختیار نداشتن چنین مدارکی، ترکیبی از زیست شناسی زمینی و اخترشناسی، نشانه هایی از آن چه در فضا وجود دارد، ارائه می دهد. چند تن از دانشمندان سرشناس، در مورد موجودات فضایی که ممکن است در دنیاهای بسیار دور زندگی کنند، حدس هایی زده اند.

چهره این موجودات فرازمینی بستگی به زمان و مکانی دارد که ما آن ها را ملاقات می کنیم. به جز بشقاب پرنده هایی که گاه و بی گاه دیده می شوند، دو حالت وجود دارد: یا در ملاقات های خود به سیاره ها و قمرهای همسایه از نزدیک با این موجودات برخورد خواهیم کرد و یا تماس های فراسیاره ای با موجوداتی خواهیم داشت که در سیاراتی بسیار دور ساکن هستند.

ادامه مطلب...
۲۱ ارديبهشت ۹۴ ، ۲۱:۲۶ ۱۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
Admin
.خرید مانتو و ساپورت. .ساعت مچی. .عینک آفتابی زنانه. .خرید ساعت دیواری . .نورپردازی نمای ساختمان. .خرید پستی گردنبند. معرفی کانال تلگرام جدید