کمتر از 9 روز برای اتمام این ماموریت 9 ساله سفر به پلوتو باقی مانده و فضاپیمای New Horizons ناسا در آستانه ی فرستادن اولین تصاویر نزدیک از سیاره ی مرموز کوتوله میباشد. 
و زمانی که عکس های تاریخی به زمین برسند در برنامه ی ویژه ی کانال علمی در روز چهارشنبه 15 جولای در ساعت 10 شب به وقت آمریکا با عنوان " مستقیم از پلوتو : اولین برخورد " پخش خواهد شد. 

تیزر تبلیغاتی این برنامه : " مخاطبین کانال ساینز اولین تصاویر نزدیک از پلوتو مرموز و قمرهایش را خواهند دید و اطلاعات زیادی در مورد این سیاره توسط متخصصین که در مورد اطلاعات آن بحث خواهند کرد و حتی پرده از بعضی از شگفتی های آن خواهند برداشت یاد خواهند گرفت. " 
نیوهورایزن در تاریخ 19 ژانویه 2006 رکورد سریعترین سفر به ماه را در طی 9 ساعت به خود اختصاص داد - 10 برابر سریعتر از تمامی ماموریت های آپولو . 
با این حال یک دهه طول کشید تا این فضاپیمای هم اندازه با پیانو بیشتر از سه میلیارد مایل را برای رسیدن به پلوتو طی کند. جایی که قرار است نزدیکترین فاصله را از این سیاره در روز 14 جولای داشته باشد و اولین شناسایی ها را از سیستم های خورشیدی کلاسیک تکمیل کند. 
تاکنون فضاپیما چندی تصویر از این سیارک سرخ قهوه ای فرستاده است. 
الان استرن محقق مهم در مرکز تحقیقات ساوتوست کلورادو در بیانه ی ناسا : " این سیاره یک پازل واقعی است- ما نمیدانیم تکه های ام کجا هستند و واقعا مشتاقیم تا بدانیم . " 
" علاوه بر این معما این سیاره بیشترین اختلاف و تفاوت را از نظر ظاهر با قمر تاریک و خاکستری خود شارون دارد." 
در روز شنبه 4 جولای ارتباطات نیوهورایزن با زمین قطع شد چون اختلاف زمانی در دستور العمل فضاپیما هنگام عملیات آماده سازی آن برای پرواز به پلوتو به وجود آمده بود. 
فضاپیما به حالت safe mode وارد شد و موقتا عملیات علمی آن متوقف شد. 
اما مقامات ماموریت گفتند که این مشکل کوچک پرواز نیوهورایزن را تحت تاثیر قرار نخواد داد و جمع آوری اطلاعات تا سه شنبه 7 جولای ادامه خواهد یافت.